fiiii fanen

vilken dag alltså, börjar från början.

viste att det snöat o vart kallt under natten, så man vart inte jätteförvånad att bilen var täckt av snö och is när man skulle till jobbet. men att förstå att dörren frusit fast var jag inte förberedd på. fick slita upp dörren på passagerarsidan och hoppa över till förarsidan för att starta bilen o sätta på värmen. sedan ut igen för att skrapa bort en decimeter is från rutorna(blyg överdrivelse) märker sen att passagerardörren inte går att stänga.. bra!!


tänker "äsch d blir säkert bra".. så ja kör, men i varje vänstersväng åker dörren upp haha, så ja får kasta mig till andra sidan o dra igen den hela tiden(typ två gånger) ... efter en liten stund gick den dock att stänga =) för övrigt var det superhalt här inom området, körde som en snigel, utan att över- eller underdriva.

kommer till jobbet en minut i fem, men när ja ska stämpla in så fungerar inte stämpelklockan, den hade frusit.. typ dagens tema.. haha.

kl fyra på morgonen kommer massa varor från norrköping, sånt som inte får plats i vårt lager, på tisdagar är det extra mkt, 20 pallar fulla med grejer, bla sprit! nu var polacken som kör dom en o halv timme sen, pga vädret. och varorna måste vara sorterade tills chaffuörerna kommer så att dom kommer med ut på rundorna. omöjligt att hinna, så många åkte utan de varorna, som låg kvar för att sedan skickas med budbil, en mkt dyr dag för Servera R&S AB med andra ord.

resten av dagen var det bara allmänt mkt att göra, plus att vi var underbemannade, så det blev ett jävla slit.

det var iallafall skönt att komma hem innan, mkt skönt. nu är det vila och packa som gäller resten av dagen. börjar kl fyra imorgon, så ja slutar tidigt så ja hinner komma hem o se över allt en sista gång, innan tåget till GBG går vid fyra, och tåget från GBG till Åre går vid sex. ska bli såå skönt att komma iväg =)  

hade vart underbart att sova en stund nu.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0