Telia
Borde man inte som det mest kända företaget när det gäller telefoni och bredband ha någorlunda koll på läget?
Man borde som Sveriges största bland annat ha kompetent personal på kundtjänst.
Man borde ha koll på läget när det gäller vart en möjlighet finns, och ännu viktigare, inte finns.
Man borde inte ens erbjuda en uppgradering av bredband när det i det aktuella området inte finns en tillräckligt bra ledning för ändamålet.
Alltså, för en månad sedan beställdes till det här huset en uppgradering av bredbandet från 2 mbit/sek till 6-8 mbit/sek. Bytet genomfördes inte, varpå första kontakten med Telia togs, och man fick svaret att uppgraderingen inte skett på alla punkter, en felanmälan lämnas in och problemet ska bli tillrättat. Två veckor går, ingenting händer.
Andra kontakten med kundtjänst tas, exakt samma meddelande som i den första, en felanmälan måste göras, bytet sker inom tre dagar. Behöver jag ens säga att inget hände?
Tredje kontakten, personen säger att ledningen i området inte klarar av den angivna hastigheten, en felanmälan ska läggas och återkoppling ska ske när de vet mer. behöver jag säga att ingen återkoppling skett?
Telia är både sämst och dyrast. Även om man är de mest kända i Sverige, och de mest använda, vad jag vet iallafall.
Har haft Bredbandsbolaget hemma i Halmstad, och har det fortfarande där, och dom har inte krånglat en enda gång. Alltid klockrent, inga problem och en faktiskt bra kundtjänst, även om väntetiden ibland blir lite lång. Telias är ändå värre.
Telia får 0 stjärnor av mig.
Man borde som Sveriges största bland annat ha kompetent personal på kundtjänst.
Man borde ha koll på läget när det gäller vart en möjlighet finns, och ännu viktigare, inte finns.
Man borde inte ens erbjuda en uppgradering av bredband när det i det aktuella området inte finns en tillräckligt bra ledning för ändamålet.
Alltså, för en månad sedan beställdes till det här huset en uppgradering av bredbandet från 2 mbit/sek till 6-8 mbit/sek. Bytet genomfördes inte, varpå första kontakten med Telia togs, och man fick svaret att uppgraderingen inte skett på alla punkter, en felanmälan lämnas in och problemet ska bli tillrättat. Två veckor går, ingenting händer.
Andra kontakten med kundtjänst tas, exakt samma meddelande som i den första, en felanmälan måste göras, bytet sker inom tre dagar. Behöver jag ens säga att inget hände?
Tredje kontakten, personen säger att ledningen i området inte klarar av den angivna hastigheten, en felanmälan ska läggas och återkoppling ska ske när de vet mer. behöver jag säga att ingen återkoppling skett?
Telia är både sämst och dyrast. Även om man är de mest kända i Sverige, och de mest använda, vad jag vet iallafall.
Har haft Bredbandsbolaget hemma i Halmstad, och har det fortfarande där, och dom har inte krånglat en enda gång. Alltid klockrent, inga problem och en faktiskt bra kundtjänst, även om väntetiden ibland blir lite lång. Telias är ändå värre.
Telia får 0 stjärnor av mig.
Kommentarer
Postat av: Sällskapet
Får man tillägga något så säger man att ni ska vara glada över att ni inte har affärer med Comhem.
Trackback